Interviu The Hourglass

| 04 June 2013 | Răspunde

Echipa Omu’ și Libelula a avut zilele trecute ocazia de a se întâlni cu trupa The Hourglass, motiv pentru care am hotărât să oferim cititorilor și artiștilor prezenți în comunitatea noastră un interviu cu aceasta trupă talentată. Trupa se află în plină campanie de strângere de fonduri destinate înregistrării și producerii primului album, album care se va bucura de înregistrarea sa într-un studio performant High-End pentru a oferi fanilor și iubitorilor muzicii bune cel mai bun sunet, la standarde occidentale. Noi susținem campania acestor minunați artiști și totodată apelăm la susținerea voastră. Fără noi, fără voi și fără cei care apreciază calitatea, arta și frumosul, cei mai mulți artiști riscă să rămână nedescoperiți. Fiți parte din ascensiunea lor, nu din dispariția lor. În secțiunea următoare vă invităm să faceți cunoștință cu trupa The Hourglass, cu povestea din spatele muzicii lor, cu artiștii din spatele instrumentelor și de asemenea să aflați mai multe despre ceea ce implică campania pentru albumul lor de debut.

***

Cu ce se ocupă membrii The Hourglass în viața de zi cu zi?

Alma: “Avem 3 studenți (Ioana Dîrvă , Andrei Buciuta, Traian Toderean), un om cu job (Bogdan Mara), și eu am o bursă în străinătate (Germania) pe compoziție.”

Ce preferați în general? Pianul clasic sau sintetizatorul?

Ioana : „ Depinde de genul abordat, cântând cu formația este normal sa preferi sintetizatorul pentru ca are efecte necesare melodiilor dar în muzica clasică eu cânt pe pian pentru ca pianul dispune de o paleta expresivă mult mai largă decât o orga, clapă sau sintetizator. La modul general, normal că prefer pianul pentru ca formarea mea este pe pian clasic. Diferența între pian și sintetizator este că pianul are o paletă practic infinită de exprimare muzicală și nuanțe, pe când sintetizatorul reproduce sunetele din calculator. Cel puțin muzica clasică nu poți să o cânți pe sintetizator.”

Chitara rece/acustică sau chitara electrică?

Alma: „Clar electrică. Dacă nu e gălăgie, nu e nimic.”

Sala de repetiții/de înregistrări sau scena?

Alma: “Eu una prefer scena. Urăsc studioul pentru că la studio ești din start stresat pentru că orice chestie cât de mică se aude. Și doar cu acest gând începi să cânți mai prost, începi să ai probleme de concentrare. Când ești pe scenă dai totul, iar când se oprește sunetul atunci te oprești și tu. “
Ioana: “Cea mai mare satisfacție pentru un artist este atunci când apare pe scenă pentru că este rodul muncii depuse iar satisfacția survine din aprecierea publicului. Însă și studioul și sala de repetiții au farmecul lor. La sala este multă bună dispoziție și distracție iar la studio este materializarea muncii noastre, având satisfacția că ideile și munca se materializează în ceva palpabil, aceasta fiind diferită față de cea de pe scenă pentru ca atunci când cânți pe scenă este admirația publicului însă în studioul de înregistrări se materializează ceva.”

Therion sau Haggard?

Alma: „Therion. Pentru mine Therion sunt niște zei. Ce s-a creat, muzical vorbind, acolo depășește și clasicii pot să zic. Din punctul meu de vedere.”
Ioana: „Therion”.

Cum ați defini cel mai bine stilul muzical al trupei The Hourglass?

Alma: “În principiu este un simfonic metal. Avem voce de formare clasică, avem orchestrație care cuprinde pian, viori și orchestră sintetizată, însă pe lângă această parte de simfonic metal avem o mulțime de alte influențe: industrial, electro, chiar și muzică medievală. De exemplu intro-ul  piesei  “Dies Irae” cuprinde un cânt gregorian. Am avut pe vremuri un cd cu cântece gregoriene care erau cântate la unison și am încercat într-o zi să  caut pe internet compoziții similare. Am găsit melodia “Dies Irae”  pe care am și utilizat-o ca intro în piesa noastră cu același nume, dorind să compun o piesă bazată pe ideea  responsabilității fiecăruia pentru  faptele sale și pentru ceea ce spune.

Ioana: “De asemenea stilul nostru este caracterizat de îmbinarea elementelor noi cu cele vechi, de unde provine și denumirea trupei. Se poate spune mai savant că avem un stil eclectic dual: dual datorită îmbinării a doua genuri muzicale, cel simfonic și cel electro-industrial, iar eclectic datorită caracterului opus  dintre cele doua prin faptul că stilul simfonic cu elemente de operă este specific muzicii clasice apărute acum câteva secole iar stilul electro-industrial este unul contemporan. De asemenea muzicii simfonice ii corespund instrumentele clasice (numite și reci) iar muzicii electro-industrial sunetele sintetice realizate cu ajutorul sintetizatorului și al calculatorului.  ”

Cum puteți fi găsiți pentru a fi invitați să susțineți un concert ?

“Avem un site pe care putem fi găsiți: http://www.the-hourglass.com/home.cfm la sectiunea contact , dispunem de pagina Facebook și pagina Reverbnation.”

Cine compune muzica și versurile melodiilor The Hourglass?

Alma: „Eu. Am pornit aceasta trupa pe principiul ca nimic nu este făcut mai bine, decât lucrul făcut de tine. Astfel am început să compun. Începutul a fost foarte anevoios, eu la rândul meu fiind ancorată mulții ani în stilul clasic, ajungând în punctul în care nu reușeam să compun ceva ce să mă reprezinte. A fost foarte greu, însa eu spun ca încet-încet orice se învață, experimentezi, încerci tot felul de variante; desigur că și muzica pe care o ascult are o mare pondere în creativitatea mea. Iar pentru versuri consider că subiectele se află în fața noastră, în sufletele noastre în fiecare zi, în fiecare moment. Multe dintre piese sunt foarte personale, de exemplu In Remebrance este scrisă pentru bunicul meu, The Fall este de asemenea foarte personală. Sunt niște sentimente și niște idei care au ajuns să facă parte din piesele The Hourglass.”

La ce fel de eveniment nu ați participa niciodată?

“Nu putem fi foarte radicali în privința aceasta. Atât timp cât, indiferent de eveniment și ce înseamnă el, ceea ce facem noi este apreciat, de ce nu? Cred că orice.  Însă ca și idee, concursurile muzicale sunt genul de evenimente la care nu am participa. Ideea de concurs pe tema muzicală nu considerăm ca este una bună. Nu poți să pui muzica într-un concurs. Chiar dacă face parte dintr-un anumit segment, nu poți lua  nici măcar doua trupe din același gen să le compari între ele. Muzica este o artă, iar arta este foarte subiectivă. Nu poți să vezi obiectiv ceva 100% subiectiv. Sunt niște chestii irelevante iar noi încercăm să evităm astfel de evenimente.”

Cum este publicul german comparativ cu cel român?

“Publicul german este mult mai deschis la nou. Ei tânjesc după trupe noi, stiluri noi. Nemții au fost foarte încântați de noi și de ce am prezentat acolo, probabil și pentru că gothic-industrial-ul își are rădăcinile acolo. Stilul nostru este format din mai multe genuri cunoscute, dar cu toate acestea poți creea din genuri deja cunoscute ceva nou dacă ști să le asamblezi frumos și original, iar în Germania acest curaj a fost apreciat și susținut. Concertul a fost foarte bine primit iar publicul a știut să se bucure de el. Este grozav să mergi la 1700 de km unde nu te cunoaște nimeni decât printr-o campanie de promovare a evenimentului, și să ajungi să faci o sală de 400 de oameni sa stea în picioare și să se bucure de muzica ta. Cât despre Romania, ce putem spune? Public exista, dar este educat greșit. Publicul român dorește totul de-a gata, fără a da importanță trupelor locale și naționale cât timp sunt mici.  Iar vinovați sunt cei care au pornit acest drum cu ani în urma. Noi am intrat în mijlocul lor când deja ei au aceasta mentalitate. Și publicul roman este foarte fain dar trebuie să lucrezi mult pentru a-i capta atenția.”

Care este cea mai mare satisfacție a vostră ca și artiști?

“Satisfacția este aceea de a vedea aprecierea muncii tale de către public. Nimic nu se compară cu aprecierea fanilor după încheierea concertelor, cu dorința lor de a te cunoaște și de a face poze cu tine, cu vorbele lor frumoase cu privire la munca ta. Normal că acesta este un lucru foarte important, și totodată aprecierile venite de la oamenii importanți ai artei și a muzicii, care îți oferă convingerea că ești pe drumul cel bun.  Cred ca este și un sentiment de importanță personală. Ca și muzician, faptul că poți compune muzică îți dă acea doză zilnică de mulțumire personală care este o nevoie fundamentală umană.”

O întrebare al cărui răspuns mulți fani The Hourglass probabil ar dori să îl afle. Aveți iubit/iubită?

“Toți membrii sunt  angajați într-o relație. Mai mult, tobarul (Bogdan) și solista vocala (Alma) formează un cuplu.

Știm că doriți să lansați primul vostru album. Ne puteți spune câteva cuvinte despre conținutul său? Câte piese aveți pregătite pentru el ?

„Am dori să lansăm un album complet semnat The Hourglass care ar cuprinde: cele două single-uri lansate pe internet prin intermediul paginilor noastre (Away, Magdalene), plus cele cinci piese de pe demo care au mare nevoie de îmbunătățire pe partea de sunet și trebuie sa fie auzite la calitatea cea mai bună, iar pe lângă acestea, încă 4-5 piese noi pe care publicul nu le-a auzit decât în concerte.”

Ați decis numele acestuia?

“Da, albumul va avea ca titlu piesa cu care va și începe “Dying Star”. Este o piesă foarte puternică cu un mesaj la fel de puternic. M-a fascinat mereu ideea că orice stea când moare creează o nouă lume printr-o explozie totală, colorată. Iar piesa este exact pe tema aceasta. Trăiește fiecare zi ca și când ar fi ultima, fă tot ce poți ca să-și atingi scopurile.  Fiecare piesă are propria sa poveste, are altă stare, alt ritm, și mulți probabil se vor regăsi în subiectele noastre, în versurile noastre și în stările induse de muzica The Hourglass.”

Pregătiți vreo surpriză fanilor odată cu lansarea albumului?

“Desigur. Noi am vrea sa facem un videoclip însă trebuie să vedem cum va fi primit albumul și tot ce gravitează în jurul său acum înainte de lansare și după lansare.”

De asemenea am citit despre proiectul vostru care vizează strângerea de fonduri pentru înregistrarea și producerea acestui album de debut. Ne puteți spune despre ce este vorba?

“Am pornit campania pe un site de crowd funding. Am dori să explicăm în primul rând ce înseamnă acest termen. Crowd funding-ul nu este ceva bazat pe donații. Noi nu dorim să primim ceva fără a oferi ceva în schimb. Astfel am structurat campania noastră de strângere fonduri destinate înregistrării și producerii albumului într-un mod foarte corect.  Și anume: Oferim pentru fiecare contribuție (3, 5, 10, 15, 30, 50, 100, 150, 300, 500, 1000 dolari) un cadou care pornește de la un single la alegere dintre cele doua, în format electronic (mp3 și wav)+ artwork-ul aferent (pentru contribuția de 3 dolari) până la cd-ul în format digital (10 dolari) și pe disc, tricouri, DVD-ul în variantă digitală cu concertul The Hourglass din Germania în format HD, plus multe multe altele. Am adăugat o mulțime de opțiuni pentru a avea fiecare o variantă în funcție de ceea ce își dorește de la noi. Ideea este că această campanie ar fi singura noastră șansă pentru a face ceva.  Toate casele de discuri, agențiile de booking pe care le-am contactat ne cer ceva palpabil la calitate maximă. Două piese nu sunt suficiente, ei doresc să asculte un album întreg, 11-12 piese făcute cap-coadă, mixate profesionist, pentru a ni se oferi o șansă. Astfel prin această campanie sperăm să motivăm oamenii interesați de muzica noastră, fanii și susținătorii noștri să își revendice unul din pachetele oferite în schimbul unei contribuții bănești.  Este o modalitate prin care toată lumea câștigă. Noi pentru că vom avea ocazia să materializăm munca și compozițiile noastre, cât și fanii și oamenii care apreciază creația prin posibilitatea unică de a achiziționa sau de a beneficia de lucruri oferite de noi exclusiv prin această campanie.” Link Campanie

Ați putea explica în câteva cuvinte calitatea audio la care doriți să înregistrați albumul și care este diferența între înregistrarea demo-ului și ceea ce doriți să oferiți publicului cu ocazia acestui album?

“Este foarte simplu. În momentul în care lucrezi într-un studio High-End în care există echipamente foarte costisitoare, sunetul este net superior și este normal ca și costurile sa urce. Astfel prețul înregistrării albumului va fi și el mai mare decât al demo-ului Requiem care a fost înregistrat într-un studio inferior ca și dotare și aparatură. Cele două single-uri lansate anul acesta (Away și Magdalene) sunt înregistrate la Luna Recording Studio care este foarte bine echipat, la standarde europene, astfel ca sunetul este de foarte bună calitate. Cred că și un ascultător care nu e specialist în acest sens dacă ar asculta în paralel o piesa de pe demo-ul Requiem și unul dintre cele doua single-uri  și-ar da seama de diferența de calitate în ceea ce privește înregistrarea și mixajul.”

Cine se ocupă de partea de imagine a trupei? Artwork, poze?

“Pozele sunt făcute de Cristina Ganymede. Poate fi găsită pe facebook. Este o fată foarte creativă și talentată cu toate că nu este fotograf de meserie, munca sa este de cea mai buna calitate și cred că vom lucra tot cu ea și de acum înainte. Artwork-ul este făcut de o prietenă care lucrează în acest domeniu, deținând inclusiv o imprimerie în Cluj (Printflex Studio). Este omul la care pot veni cu o idee de genul: “ vreau o pasăre, două lanțuri și un cer cu nori să dea senzația de libertate.” Iar ea imediat concepe și ne oferă cele mai bune lucrări în cel mai scurt timp. Este bine să fii pe o minte cu omul cu care lucrezi. Scutește mult timp și multe alte eforturi.”

După încheierea acestei campanii , în cât timp estimați lansarea albumului?

“Dacă totul merge bine și campania va fi un succes, albumul va fi gata cel târziu în februarie 2014. Atât versiunea digitală cât și cea fizică.”

După lansarea albumului, aveți în plan un turneu de promovare?

“Nu cred. Dacă ar fi cineva care să ne poată ajuta, cineva cu contacte, cineva care să gestioneze și să sintetizeze ceea ce implică o serie de concerte, ar fi perfect. Altfel nu ne gândim. Ar dura prea mult și ar fi aproape imposibil pe cont propriu organizarea unui turneu de promovare.”

Ne puteți povesti puțin despre concertele susținute? Unde ați avut concerte și cum au fost?

“Din păcate nu am avut foarte multe concerte. Cu toate acestea, încă de la primul concert aici în Cluj, în deschidere la trupa Theatres des Vampires, am avut un impact foarte puternic, am fost foarte bine primiți, s-a cerut și bis. Am mai concertat la Timișoara unde de asemenea oamenii au fost foarte încântați, am mai cântat la Hunedoara și la Sighet în cadrul a doua festivaluri (Metalurgia la Hunedoara și Eternus Aeternus Maramorosiensis la Shighet) . Festivalul de la Sighet nu avea nici o legătura cu scena metal, fiind prezente numai trupe de cover-uri și muzică ușoara, și totuși am fost primiți foare bine, lumea simțindu-se excelent. Și de asemenea concertul amintit mai sus, în Germania la Münster .”

Iar pe viitor? Unde puteți fi văzuți live?

“Vom avea un concert pe 12 Iulie la Seini, în cadrul “Dirty Fest”, iar pe toamna pregătim un concert la București pentru că lumea ne cere acolo de când ne-am înființat și ar fi cazul să ajungem. Apoi în 9 și 10 noiembrie în Germania în orașele Münster și Osnabrück  alături de trei trupe germane foarte bune.

Câteva cuvinte pentru susținătorii voștri români?

“Ceea ce spunem în orice interviu este : Susțineți scena locală, scena locală este deja la nivel de scenă europeană, cel putin ca trupe underground. De ce sunt cei din străinătate mai buni iar cei din Romania nu? S-a evoluat mult aici și se face treabă foarte bună. Există trupe cu mare potențial: Magica, Tiarra, Wispering Woods, trupe bune, trupe care au multe de spus și trebuie susținute. Susținute prin prezența la concerte, prin împărtășirea muncii lor și a proiectelor lor cu toți cunoscuții, distribuirea informației. Implicare directă și indirectă. Nu se face susținere de pe canapea cu laptopul în mână. Ieși din casă. Hai la concert! Acesta ar fi sfatul. De asemenea nu mai importați din afară astfel lăsând scena locală să dispară. Nu sunt mai buni decât noi.”

Câteva cuvinte de încheiere pentru artiștii, cititorii și susținătorii din sânul comunității Omu și Libelula?

“Noi dorim în primul rând să mulțumim Echipei Omu și Libelula pentru interes și promovare, și rugam toți artiștii și oamenii de calitate să vă promoveze pentru că aveți o idee superba, ideea aceasta de a reuni toate ramurile artei într-un singur site alături de toți artiștii români. Noi vă susținem cu acest demers și cu această idee și vă mulțumim mult că existați. Să existați cât mai mult și cât de bine. De asemenea noi vă promitem că orice oameni de calitate găsim îi vom trimite la voi.”

***

Mulțumim și noi trupei The Hourglass pentru interviul acordat și pentru ocazia de a prezenta cititorilor noștri izvorul de creativitate, inspirația și filosofia unei trupe minunate. Omu și Libelula susține calitatea, susține ideile bune și artiștii care au curajul să creeze, să gândească și sa își depășească propria condiție. Vă invităm cu drag să faceți același lucru atât prin participarea implicită la campania lor (prin pre-comandarea unuia din pachetele oferite) cât și prin împărtășirea acestei campanii cu toți prietenii și oamenii care apreciază arta, creația și frumosul. Nu rămâne indiferent.

Pentru Biografia The Hourglass Click AICI

Pentru site-ul The Hourglass Click Aici

Pentru pagina campanie de strângere fonduri destinate înregistrării albumului de debut The Hourglass Click Aici

Categorie: Interviuri Artistice

Lasă un răspuns